MediaMarkt breidt retail medianetwerk verder uit
Gepubliceerd op 27 mei 2024 om 14:40
MediaMarkt lanceert sponsored brand ads (SBA) als onderdeel van zijn retail media-aanbod. De extra service moet de elektronicaketen helpen aan zijn doel volgend boekjaar 45 miljoen euro omzet te halen uit retail media.
De nieuwe service houdt in dat merken de zichtbaarheid en bekendheid van hun producten verder kunnen vergroten. Zo werkt Amazon (internationaal) al langer met deze vorm van retail media.
MediaMarkt rolt SBA uit binnen zijn grootste markten: Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje, Polen en Zwitersland, de grootste markten van de retailer. Hierdoor kunnen merken in meerdere landen tegelijkertijd adverteren via het retail medianetwerk van de Duitse retailer. MediaMarkt is actief in 11 Europese landen.
Winstgevend
Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, doet goede zaken. Het afgelopen halfjaar boekte het bedrijf weer winst. Naar eigen zeggen had de keten dit deels te danken aan de inzet van een eigen retail medianetwerk: hierdoor verbeterde de winstgevendheid over de volledige breedte. Voor het hele boekjaar verwacht de retailer dan ook meer brutowinst te kunnen noteren.