Trends in Retail: Terug naar de winkelvloer

De consument wordt steeds grilliger. Het is lastiger de consument aan de hand van koopgedrag en demografische kenmerken in een bepaalde doelgroep te plaatsen. De oude segmentering is niet meer goed te duiden en grotendeels achterhaald. De consument is toenemend onvoorspelbaar en lijkt schizofreen.

Dit levert voor de Nederlandse retailbranche een complexe situatie op. Hoe is de consument goed in beeld te brengen en hoe sluit de retailer het beste aan op moderne consumentenbehoeften en hun verwachtingen? Het jaarlijkse onderzoek ‘Trends in Retail: (Re)-connect the consumer’, uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Capgemini, springt in op deze prangende vragen. In het meinummer van RetailTrends gaat Bert Keizer verder in op het onderzoek.

Het meinummer van RetailTrends verschijnt aanstaande donderdag, 11 mei.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!