Winnaar/verliezer van de week: Aldi en Hunkemöller

Winnaar/verliezer van de week: Aldi en Hunkemöller

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Aldi en Hunkemöller.


Winnaar: Aldi

In Culemborg zullen ze blij zijn: Aldi heeft zijn marktaandeel in het tweede kwartaal van dit jaar flink zien stijgen. Waar de keten vorig jaar een marktaandeelindex van 88 had, is dat nu gestegen tot 106. Dat blijkt uit de supermarkt-kwartaalmonitor van data- en insightsbedrijf Hiiper.

Dat discounters het in een tijd van inflatie goed doen, is niet per se verrassend te noemen. Ook Lidl weet marktaandeel in Nederland te pakken.

Verliezer: Hunkemöller

Brian Grevy, de nieuwe ceo van Hunkemöller, kan aan de bak. De lingerieketen heeft naar eigen zeggen te maken met de 'dubbele druk van inflatie' en een lager besteedbaar inkomen onder consumenten.

Het verlies nam vorig jaar toe van 61,6 naar 141,8 miljoen euro en de omzet daalde met 8 procent naar 542,3 miljoen euro. Er gingen 45 winkels dicht en dit jaar sluiten vermoedelijk nog eens 45 slecht draaiende vestigingen.  

Om...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Aldi en Hunkemöller.


Winnaar: Aldi

In Culemborg zullen ze blij zijn: Aldi heeft zijn marktaandeel in het tweede kwartaal van dit jaar flink zien stijgen. Waar de keten vorig jaar een marktaandeelindex van 88 had, is dat nu gestegen tot 106. Dat blijkt uit de supermarkt-kwartaalmonitor van data- en insightsbedrijf Hiiper.

Dat discounters het in een tijd van inflatie goed doen, is niet per se verrassend te noemen. Ook Lidl weet marktaandeel in Nederland te pakken.

Verliezer: Hunkemöller

Brian Grevy, de nieuwe ceo van Hunkemöller, kan aan de bak. De lingerieketen heeft naar eigen zeggen te maken met de 'dubbele druk van inflatie' en een lager besteedbaar inkomen onder consumenten.

Het verlies nam vorig jaar toe van 61,6 naar 141,8 miljoen euro en de omzet daalde met 8 procent naar 542,3 miljoen euro. Er gingen 45 winkels dicht en dit jaar sluiten vermoedelijk nog eens 45 slecht draaiende vestigingen.  

Om de komende periode door te komen, heeft de lingerieketen 50 miljoen euro kapitaal opgehaald van bestaande investeerders.  

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!