88% tieners draagt merkkleding

Jongeren geven graag geld uit aan kleding, en dan vooral jeans, merkkleding en T-shirts. Dat blijkt uit een onderzoek van GfK. Nederlanders tussen de twaalf en 24 jaar zijn echter niet meer gaan uitgeven aan kleding.

Merkkleding is erg belangrijk voor jongeren. Van de tieners koopt 88 procent wel eens merkkleding. Bij consumenten van begin twintig is dat zelfs 91 procent. Kwaliteit, betere modellen en hipheid zijn belangrijke redenen om tot aankoop van een merkartikel over te gaan.

Bij meiden zijn Esprit, Mexx, Only en Replay, maar ook Dolce & Gabbana en Gucci geliefd. Bij jongens zijn de favoriete merken Esprit, Mexx, McGregor, JC Rags en Pall Mall. Overigens koopt de helft van de meiden tussen dertien en vijftien jaar hun eigen kleding. Bij de jongens laat 75 procent op deze leeftijd het kleding kopen toch liever over aan de ouders, of gaat samen met de ouders winkelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!