Albert Heijn voegt AI toe aan boodschappen-app

Albert Heijn voegt AI toe aan boodschappen-app

Albert Heijn kiest voor kunstmatige intelligentie (AI) in zijn boodschappen-app. Vanaf maandag is de slimme chatbot actief.

De zogenoemde Mijn AH assistent biedt onder meer antwoord op de veelgestelde vraag 'Wat eten we vandaag?' Ook voor vragen als 'Hoe schil ik een pompoen' of 'Kan ik spinazie opnieuw opwarmen?' kunnen klanten bij de tool terecht. 

"De assistent is nieuw en weet nog niet alles", waarschuwt Albert Heijn alvast. "Maar hij leert snel en wordt steeds slimmer." Via AI is de app ook grotendeels in het Engels beschikbaar. Andere talen volgen later. 

De Mijn AH app bestaat 15 jaar en heeft volgens de supermarktketen inmiddels 4,5 miljoen actieve gebruikers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!