“Grolsch steelt oranje lederhosen”

Bierbrouwer Grolsch heeft het idee voor zijn oranje lederhosen gestolen, stelt ondernemer Nick Tierie. Hij zegt Grolsch twee keer te hebben benaderd met zijn idee. Bovendien heeft hij de naam Nederhose als merk laten registreren en het model laten deponeren. Hij vond echter geen respons bij de bierbrouwer.

Enkele weken later kreeg hij echter een flyer van Grolsch onder ogen, die gericht was aan de Grolsch-verkooppunten. Daarin werd de Grolsch Nederhose gepresenteerd aan de bierverkopers. “Dat men gewoon willens en wetens aan de haal gaat met jouw gedeponeerde merknaam. Het is een schande!” Volgens Tierie kan de brouwer zijn reclameslogan beter veranderen in “jatmanschap is meesterschap.”

Grolsch geeft toe dat het gebruik van de naam Nederhose in de flyer een fout was. De oranje broek van Grolsch heeft uiteindelijk de naam Hollandhose gekregen. Woordvoerder Coen Thönissen: “Maar wat betreft dat modelrecht op die broek hebben wij zo onze twijfels. Hoe kun je nu het model van een Duitse broek die al jarenlang door de bevolking wordt gedragen, voor jezelf claimen?” Aanstaande dinsdag buigt de rechtbank in Almelo zich over de zaak.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!