In een tijd waarin elke seconde telt, is RFID een technologie die niet alleen tijd bespaart, maar ook omzet verhogend werkt. Met RFID van Checkpoint Systems heeft u volledig inzicht over uw producten op ieder moment.
RFID, voor de retailers van morgen.
Retailers staan voor grote uitdagingen. Klanten verwachten eenvoudig toegang tot producten, zowel online als in de winkel. Maar achter de schermen zijn voorraadbeheer en logistiek vaak een stuk minder gestroomlijnd.
- Voorraadbeheer: Retailers hebben vaak moeite met het nauwkeurig bijhouden van hun voorraden. Problemen zoals out-of-stock of een teveel aan voorraad is lastig te voorkomen laat staan te managen. Met RFID is elk item direct te lokaliseren, of het nu in de winkel, het magazijn of onderweg is. Bovendien is de inventarisatie met RFID vele malen sneller uitgevoerd.
Dit optimaliseert niet alleen het voorraadbeheer, maar maakt ook snelle identificatie van zoekgeraakte artikelen mogelijk. U kunt snel en efficiënt een voorraadtelling doen en deze corrigeren. - Klantbeleving: De klanten van nu willen vandaag kopen wat ze gisteren gezien hebben. Lange wachtrijen bij de kassa of out-of-stock zorgt ervoor dat klanten bij een andere retailer kunnen gaan shoppen. RFID zorgt ervoor dat de voorraadniveaus altijd accuraat zijn, het afrekenen soepeler verloopt en de productiviteit van het winkelpersoneel wordt verhoogd.
Diensten zoals Click & Collect (online kopen, afhalen in de winkel) zijn essentieel voor de klantervaring. Zonder voldoende, actuele kennis van de voorraad is het ongelooflijk moeilijk om aan de snelle verwachtingen van klanten te voldoen. Door RFID voor voorraadbeheer te implementeren, kunnen winkelmedewerkers zich meer focussen op de klanten en deze efficiënter helpen. - Winkeldiefstal: Winkeldiefstal blijft een groot probleem en zorgt voor hoge kosten.Ook hier kan RFID het verschil maken. Door het gebruik van RFID anti-diefstalantennes nabij de winkelentreé creëert u eenvoudig een bredere en een open winkelentreé , doordat de antennes verder uit elkaar gezet kunnen worden dan de traditionele antennes. Door ook de check-out te voorzien van RFID heeft u als bijkomend voordeel dat sweetharting voorkomen kan worden. (Het bewust niet af laten rekenen van artikelen door vrienden of familieleden).
Efficiënt voorraadbeheer is essentieel voor het succes van elke retailer. Met de RFID-oplossingen van Checkpoint Systems kunt u uw voorraadniveaus nauwkeurig monitoren en beheren, wat leidt tot lagere operationele kosten, minder derving en verbeterde klanttevredenheid.
RFID is een revolutie in voorraadbeheer en in het reduceren van derving door de gehele supply chain in retail van fabriek tot de klant.
Wie nu investeert in RFID, legt een fundering voor toekomstig succes.
TerStal, een prachtig familiebedrijf met 220 winkels in Nederland en darnaast een webshop inzowel Nederland als België, heeft RFID toegepast in zijn toeleveringsketen en in de winkel. Bekijk onderstaande video en kijk hoe zij gebruik maken van de RFID technologie:
Vraag vandaag nog een gratis adviesgesprek aan.
Weet dat u niet alleen staat. Samenwerken met Checkpoint Systems kan zorgen voor een soepele overgang en maximale impact. De zichtbaarheid door de totale supply chain en diefstalpreventie is de kern van wat we doen.
Graag adviseren wij u daarbij, zoals we andere retailers met veel succes al geholpen hebben. Wij staan graag voor u klaar, vraag vrijblijvend een gesprek aan!
https://Checkpointsystems.com/nl
LinkedIn
Reacties 0