Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Etos, H&M en Hellmann's.
Etos
Etos lanceert in aanloop naar de feestdagen in geselecteerde winkels een VR-experience in samenwerking met social tech bureau GoSpooky. In een speciaal ingerichte experience-room kunnen klanten een VR-bril opzetten, waar virtuele gids en Etos-medewerker Jeanet hen met interactieve vragen helpt bij het kiezen van een cadeau om te geven tijdens de feestdagen. De VR-experience is onderdeel van de eindejaarscampagne van de drogisterijketen en moet helpen om ‘kerststress’ bij klanten te verminderen.
H&M
H&M neemt een minderheidsbelang in Voyado. Het retailtech platform heeft in Nederland onder andere ook retailers Dille & Kamille, N Brands en Vitaminstore als klant en helpt met optimialisatie van e-commerce. De investering van H&M, dat ook al lang klant is van Voyado, moet bijdragen aan de internationale groei van...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Etos, H&M en Hellmann's.
Etos
Etos lanceert in aanloop naar de feestdagen in geselecteerde winkels een VR-experience in samenwerking met social tech bureau GoSpooky. In een speciaal ingerichte experience-room kunnen klanten een VR-bril opzetten, waar virtuele gids en Etos-medewerker Jeanet hen met interactieve vragen helpt bij het kiezen van een cadeau om te geven tijdens de feestdagen. De VR-experience is onderdeel van de eindejaarscampagne van de drogisterijketen en moet helpen om ‘kerststress’ bij klanten te verminderen.
H&M
H&M neemt een minderheidsbelang in Voyado. Het retailtech platform heeft in Nederland onder andere ook retailers Dille & Kamille, N Brands en Vitaminstore als klant en helpt met optimialisatie van e-commerce. De investering van H&M, dat ook al lang klant is van Voyado, moet bijdragen aan de internationale groei van Voyado en helpen de mogelijkheden van het platform te vergroten. H&M Group zal geen deel uitmaken van de raad van bestuur. Wel zullen de vertegenwoordigers van H&M actief bijdragen aan strategische discussies in andere fora. Met de investering hoopt Voyado in 2025 een nieuwe klantengroep aan te boren.
Hellmann's
Mayonaisemerk Hellmann’s, dat onder Unilever valt, gaat samenwerken met de populaire online game Fortnite. In een poging om wereldwijd Gen Z gamers te bereiken, heeft het merk een in-game eiland gecreëerd waar spelers strijden om virtuele Hellmann’s-mayonaise. Het doel is om zoveel mogelijk mayonaise te verzamelen en punten te verdienen door het toe te passen bij voedsel zoals friet, wortels, brood en pasta. Unilever investeert de laatste jaren fors in gaming om een jongere doelgroep te bereiken. De gaming industrie is wereldwijd goed voor 183,9 miljard dollar (175,3 miljard euro) per jaar, waarmee het groter is dan de muziek- en filmindustrie samen, zo blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse data-analysebureau Warc. Over de hele wereld spelen ongeveer 3,4 miljard mensen videogames.