Verschillende doe-het-zelf-partijen zijn niet gelukkig met de recente prijsverlaging bij Gamma. Leverancier Gardena, van wie Gamma een aantal producten in prijs verlaagde, moest het nieuws uit de media vernemen.
Sales manager Michael Bol: “We werden compleet verrast door deze actie en we zijn er ook niet gelukkig mee. In een wereld waarin de marges sterk onder druk staan, geeft een actie van een dergelijk niveau een enorme onrust.” Van massale prijsverlagingen, zoals in de foodsector, wordt volgens hem uiteindelijk niemand beter. “Het heeft de afgelopen jaren in die sector alleen maar geleid tot ontslagen en minder werkgelegenheid.”
Een ander merk, Nemef, begrijpt dat Gamma zich wil laten zien als voordelige formule met een compleet assortiment. Product manager Bartho van Maare: “Ik ben echter niet gelukkig met de kortingen wat betreft ons merk. Nemef staat te boek als een betrouwbaar A-merk met een kwaliteitsimago. Het stunten met prijs hoort daar niet bij.”
Huib Lubbers, directeur van het Retail Management Center, vindt de actie van Gamma wel een goede zet. “De consument die de prijs van spijkers gaat vergelijken, moet volgens mij nog geboren worden, maar het prijsbeeld mag in algemene zin niet te hoog zijn. Een lage prijs is een absolute must tegenwoordig. Gamma is telkens de eerste die het prijsspel heeft gespeeld, daardoor ontstaat waarschijnlijk een beter en scherper prijsbeeld.”
Niet iedereen blij met Gamma-actie
Gepubliceerd op 23 mei 2006 om 00:00
Reacties 0