Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Game Mania en LVMH.
Winnaar: Game Mania
Game Mania komt terug, zo meldt de gamewinkelketen op zijn website: "We werken hard achter de schermen om Game Mania weer online te brengen, met een geplande herlancering in het tweede kwartaal van 2025.” Die herlancering komt vermoedelijk van de nieuwe eigenaar van de domeinnaam Amazing Games. Het is niet bekend wat de nieuwe eigenaar met de website wil. De van oorsprong Belgische gamewinkelketen ging begin september failliet. De 16 winkels in Nederland en de 9 eigen winkels in België gingen dicht. Dat gold ook voor de webshop.
Verliezer: LVMH
Het moederbedrijf van Louis Vuitton, LVMH, heeft het zwaar. Het Franse bedrijf kwam als eerste van de grote luxespelers met de cijfers. Die waren niet rooskleurig: 17 procent minder winst en een klein omzetverlies. Het omzetverlies was met name te wijten aan de drankafdeling (-11 procent) en het minder verkopen van mode- en lederwaren. De luxemarkt...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Game Mania en LVMH.
Winnaar: Game Mania
Game Mania komt terug, zo meldt de gamewinkelketen op zijn website: "We werken hard achter de schermen om Game Mania weer online te brengen, met een geplande herlancering in het tweede kwartaal van 2025.” Die herlancering komt vermoedelijk van de nieuwe eigenaar van de domeinnaam Amazing Games. Het is niet bekend wat de nieuwe eigenaar met de website wil. De van oorsprong Belgische gamewinkelketen ging begin september failliet. De 16 winkels in Nederland en de 9 eigen winkels in België gingen dicht. Dat gold ook voor de webshop.
Verliezer: LVMH
Het moederbedrijf van Louis Vuitton, LVMH, heeft het zwaar. Het Franse bedrijf kwam als eerste van de grote luxespelers met de cijfers. Die waren niet rooskleurig: 17 procent minder winst en een klein omzetverlies. Het omzetverlies was met name te wijten aan de drankafdeling (-11 procent) en het minder verkopen van mode- en lederwaren. De luxemarkt verkeert al enige tijd in zwaar weer. Het is de komende weken afwachten of de andere grote luxehuizen wel enig vorm van herstel kunnen tonen.