MediaMarkt lanceert haar eigen marketplace in België. Via dit platform breidt de elektronicaretailer het aanbod uit met producten van partners, inclusief categorieën die niet in de Belgische winkels te vinden zijn.
Klanten kunnen er onder meer terecht voor fitnessartikelen, e-mobility-producten en gereviseerde elektronica. Op korte termijn wordt het aanbod uitgebreid met andere categorieën, zoals beauty en tuinproducten. MediaMarkt werkt alleen met geselecteerde partners samen. Dat zijn er in deze eerste fase zo’n 50, waaronder Medisana en Philips Hue.
Precies een jaar geleden werd Marketplace in Nederland geïntroduceerd. Remko Rijnders, ceo van MediaMarkt Benelux, heeft hoge verwachtingen van de lancering in België. “We zien dat de marketplace in Nederland bijzonder succesvol is, net als in de andere Europese landen waar we al met het platform actief zijn sinds een paar jaar”, zegt hij.
MediaMarkt startte in 2020 met dit concept en heeft het naast Nederland en België ook uitgerold in Duitsland, Italië, Spanje en Oostenrijk. Lees in dit interview met Remko Rijnders waarom MediaMarkt inzet op marketplace.
Reacties 0