Picnic boekt fors meer omzet in Duitsland

Picnic boekt fors meer omzet in Duitsland

Websuper Picnic groeit flink door in Duitsland. De omzet kwam daar vorig jaar rond de 600 miljoen euro uit, zegt de Duitse topman Frederic Knaudt tegen Lebensmittel Zeitung.

Dat betekent een groei van zo'n 50 procent ten opzichte van 2023. Dat jaar kwam de omzet op 387 miljoen euro uit, 41 procent meer dan het jaar ervoor.

Hoewel Picnic de groei versnelt, sprak Knaudt begin 2024 nog de verwachting uit dat de omzet dat jaar op zo'n 700 miljoen zou uitkomen. Tegenover Lebensmittel Zeitung benadrukt hij dat de jaarlijkse prognoses sterk afhangen van de snelheid waarmee Picnic bouwvergunningen verkrijgt voor distributiecentra en hubs. Die hebben direct invloed op de uitbreiding naar nieuwe steden. 

De Rhein-Ruhr-regio is de eerste regio in Duitsland waar Picnic volgens Knaudt winstgevend opereert. In nieuwere regio's zoals Hamburg en Berlijn ligt de focus nog op uitbreiding. Dit vraagt om investeringen in distributiecentra, hubs en elektrische wagentjes. Het eerste volledig geautomatiseerde magazijn moet in de eerste helft van 2025 in Oberhausen van start gaan.

In de toelichting op de jaarcijfers sprak Picnic vorig jaar zomer de verwachting uit dat de totale omzet in 2024 op ruim 1,5 miljard euro uitkomt. Een woordvoerder kan nog niet zeggen of dit is gelukt. "De cijfers van Picnic als geheel worden later dit jaar gepubliceerd." De websuper eindigde 2023 met een netto-omzet van 1,2 miljard, een stijging van 34 procent. Het verlies bedroeg 220,6 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!