'Regionale supermarkten ook slordig met kassabonnen'

'Regionale supermarkten ook slordig met kassabonnen'

Regionale supermarkten moeten beter letten op de kassabon. In veel gevallen moet de klant meer afrekenen dan in de winkel wordt beloofd. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

In februari en maart 2025 controleerde de Consumentenbond de prijzen van aanbiedingen bij 6 regionale supermarktketens: Dekamarkt, Dirk,  Hoogvliet, Nettorama, Poiesz en Vomar. Gemiddeld bleek 13 procent van de gecontroleerde artikelen verkeerd geprijsd. Hoewel er hier en daar een meevaller was, bleek de kassaprijs in de meeste gevallen hoger dan de prijs in de winkel.

Hoogvliet beloofde direct met de foute kassabonnen aan de slag te gaan door processen aan te scherpen.

Landelijke supermarkten
De fouten op de kassabonnen in supermarkten zijn niet nieuw. Eerder deed de Consumentenbond al onderzoek naar hetzelfde bij de landelijke supermarktketens. Albert Heijn, Jumbo en Plus kwamen daar matig vanaf en beloofden beterschap.

Albert Heijn, Jumbo en Plus reageerden eerder dit jaar al door gezamenlijk 1,8 miljoen euro aan goede doelen te doneren als symbolisch bedrag voor eerder gemaakte kassabonfouten. 

Vorig jaar werd Albert Heijn zelfs nog gedagvaard door de Consumentenbond, maar daarna gingen de partijen ‘constructief in gesprek’. Bij Aldi en Lidl trof de Consumentenbond in eerdere onderzoeken nauwelijks fouten aan. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!