Supermarkten doneren 1,8 miljoen euro na kassabonfouten

Supermarkten doneren 1,8 miljoen euro na kassabonfouten

Albert Heijn, Jumbo en Plus doneren gezamenlijk 1,8 miljoen euro aan goede doelen als symbolisch bedrag voor eerder gemaakte kassabonfouten. Dat is het resultaat van gesprekken met de Consumentenbond.

Sinds 2020 doet de Consumentenbond jaarlijks onderzoek naar fouten op kassabonnen. Hieruit bleek dat Albert Heijn, Jumbo en Plus regelmatig foutieve prijzen rekenden bij aanbiedingen, zowel in het voordeel als nadeel van klanten.

Volgens de Consumentenbond behoren foutieve kassabonnen inmiddels zo goed als tot het verleden, omdat supermarkten onder meer met digitale schapkaartjes zijn gaan werken en onafhankelijke controles uitvoeren. Ook bieden de supermarkten een prijsgarantie, zodat klanten altijd hun eventueel te veel betaalde bedrag terug kunnen vragen.

De schenking van de supermarkten gaat naar goede doelen die zich inzetten voor consumenten. Dit zijn Consumers International, Questionmark, SchuldHulpMaatje en de Voedselbanken. “Hiermee is wat ons betreft het kassabonverhaal voor deze supermarkten gesloten”, aldus Consumentenbond-directeur directeur Sandra Molenaar.

In april vorig jaar stuurde de Consumentenbond nog een dagvaarding naar Albert Heijn vanwege de fouten op kassabonnen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!