Een consortium van investeerders, waaronder de Amerikaanse Umbro-moeder Iconix, heeft een bod van 60 miljoen euro uitgebracht op het Franse sportkledingmerk Le Coq Sportif. Dat meldt het Franse persbureau AFP.
Naast merkhouder en licentiebedrijf Iconix Brand Group bestaat het collectief uit de Franse investeringsmaatschappij Neopar en een groep investeerders, waaronder de Franse ondernemer en miljardair Xavier Niel, enkele sporters en oud-bestuurders van Le Coq Sportif.
Het consortium laat weten dat het van Le Coq Sportif weer een herkenbaar, toegankelijk en populair merk wil maken. Met een stevige financiële injectie is het de bedoeling om Le Coq Sportif wereldwijd nieuw leven in te blazen. Daarvoor krijgen de investeerders ondersteuning van verschillende multimerkenretailers, waaronder Intersport.
Het Franse sportmerk werd in november onder curatele geplaatst. Het bedrijf heeft naar schatting tussen de 60 en 70 miljoen euro schuld, waaronder 42 miljoen euro aan staatsleningen van de Franse overheid.
Le Coq Sportif verzorgde afgelopen zomer de kleding van de Franse teams tijdens de Olympische Spelen van Parijs. Het bedrijf heeft in Frankrijk ongeveer 300 werknemers.
In ons land is Le Coq Sportif onder meer verkrijgbaar bij Decathlon en via Zalando. De webshop van het merk levert ook aan klanten in Nederland.
Reacties 0