HEMA's winkelpersoneel is het vriendelijkst, terwijl Kruidvat en Lidl hoog scoren bij de prijsbewuste consument. Zowel HEMA, Kruidvat als Lidl sleepte dinsdag een award in de wacht tijdens het RetailTrends-event Brands in Retail.
Medewerkers in de winkels van HEMA zijn volgens consumenten het vriendelijkst. Daarmee laat HEMA drogisterijformule Etos en supermarktketen Albert Heijn achter zich.
Binnen de categorie 'aantrekkelijke aanbiedingen of promoties' komt Kruidvat als winnaar uit de bus. Andere genomineerden waren Action en Lidl. Voor de beste prijskwaliteitverhouding is Lidl de aangewezen retailer, aldus de ondervraagde consumenten. Ook IKEA en Action dongen mee naar die titel.
Tekst loopt door onder de beeldenKruidvat heeft volgens consumenten de beste promoties en aanbiedingen.
Lidl biedt de beste prijskwaliteitverhouding, aldus consumenten.
Een goede prijskwaliteitverhouding, aantrekkelijke aanbiedingen of promoties en vriendelijk personeel zijn belangrijke drivers van merkkracht, ziet onderzoeker Hendrik Beerda. "Deze 3 reputatiedimensies zijn al sinds 2015 de belangrijkste succesfactoren voor een sterk retailmerk in de brede, Nederlandse consumentenmarkt."
De awards werden dinsdag uitgereikt tijdens het RetailTrends-event Brands in Retail in het AFAS Theater in Leusden. De winnaars zijn bepaald door Nederlandse consumenten van 18 jaar en ouder, die meewerkten aan het Retail Merkenonderzoek door Hendrik Beerda Brand Consultancy. Dat onderzoek meet sinds 2015 de kracht en reputatie van de 100 grootste retailmerken van Nederland in omzet. RetailTrends presenteert elk jaar de meest opmerkelijke ontwikkelingen.
Reacties 0