Volgens algemeen directeur Rob Terstappen is Bart’s Retail, het bedrijf achter Bakker Bart, klaar voor de toekomst. In 2000 begon hij als algemeen directeur bij Bart’s Retail. Zijn taak: snel te groeien en gelijktijdig ingrijpende investeringen doorvoeren.

Die wijzigingen moesten plaatsvinden op het gebied van logistiek, productie en op winkelniveau. Inmiddels is het bedrijf klaar voor de toekomst. “Bakker Bart heeft het in zich om nog veel verder te groeien.” Essentieel daarbij is het concept. “Wij werken middels hard franchise. Het concept is dus heilig. Eerst is het zaak om een goede en passende ondernemer te vinden waarmee we op één lijn zitten. Vervolgens heb je een goede locatie nodig. Daarvoor kijken we naar ons zogenaamde witte vlekken-plan, maar vervolgens analyseren we ook de ligging in het centrum, de straat en de omringende formules."

"Om een nieuwe locatie echt helemaal te doorgronden, wordt deze zowel door mij als door onze marketing- en onze salesmanager bezocht. De één gaat bij wijze van spreke op een regenachtige maandagmiddag, de ander op een drukke zaterdag. Als we dan alledrie het juiste buikgevoel hebben, doen we een bouwcheck, gaan naar de gemeente voor vergunningen en brengen het marktgebied verder in kaart.”

Het gehele artikel is te lezen in het juninummer van RetailTrends , dat vandaag (8 juni) verschijnt.