Veel consumenten hebben om diverse redenen nog weerstand om online geld uit geven. Wel willen zij zich graag online voorbereiden voordat ze gaan shoppen. Retailers willen daarnaast dat de consument juist ook de ‘fysieke’ winkel vindt. Om beide partijen tegemoet te komen is het nieuwe initiatief vindjevoordeel.nl ontwikkeld. In het juninummer van RetailTrends een introductie.

Vindjevoordeel.nl is een initiatief van Bart Fokke en Wout van Loon van Promobon. Het doel is helder: consumenten vinden snel het product of de dienst waarnaar zij op zoek zijn en de site stuurt hen terug naar de fysieke winkel om de euro’s uit te gaan geven. Op de site kan namelijk niets worden gekocht.

Promobon vangt met vindjevoordeel.nl twee belangrijke ‘vliegen’. Van Loon: “Ten eerste maken we het ‘vinden’ van de juiste producten en diensten een stuk eenvoudiger voor de consument. En ten tweede levert de door ons gebouwde site de handel en de industrie uiteindelijk gekwalificeerde traffic naar de winkel op, en dus geld.”

Het gehele artikel is te lezen in het juninummer van RetailTrends