Albert Heijn rolt 'Laatste Kans Koopjes' uit in België
Gepubliceerd op 21 oktober 2025 om 15:37
Albert Heijn rolt zijn nieuwe initiatief 'Laatste Kans Koopjes' uit in België. Dat bevestigt een woordvoerder van Albert Heijn België tegenover RetailTrends.
Het initiatief waarmee klanten in de Albert Heijn-app 'in real time' kunnen zien welke producten er zijn afgeprijsd werkt momenteel in een aantal filialen. Per 3 november is het beschikbaar in iedere Albert Heijn in België. De eerste resultaten uit Nederland en die van de test-fase in België zijn positief, aldus de woordvoerder die nog geen concrete cijfers kan noemen.
De Belgische uitrol volgt zo'n 2 maanden nadat het initiatief in Nederland werd gelanceerd tijdens de Verspillingsvrije week. De 4 bestaande initiatieven van Albert Heijn, zoals AH Overblijvers, het groente en fruitzakje, dynamisch afprijzen en brood van gisteren, werden samengevoegd onder de noemer Laatste Kans Koopjes, waarmee kortingen kunnen oplopen tot 70 procent. In de winkel zelf zijn de producten te herkennen aan een speciale sticker. Met dit systeem verwacht Albert Heijn meer afgeprijsde producten te verkopen en aanzienlijk minder voedsel te verspillen.