Albert Heijn rolt 'Laatste Kans Koopjes' uit in België

Albert Heijn rolt 'Laatste Kans Koopjes' uit in België

Per 3 november kunnen ook Belgische klanten via de Albert Heijn-app zien welke producten er in de winkel zijn afgeprijsd.

Albert Heijn rolt zijn nieuwe initiatief 'Laatste Kans Koopjes' uit in België. Dat bevestigt een woordvoerder van Albert Heijn België tegenover RetailTrends.

Het initiatief waarmee klanten in de Albert Heijn-app 'in real time' kunnen zien welke producten er zijn afgeprijsd werkt momenteel in een aantal filialen. Per 3 november is het beschikbaar in iedere Albert Heijn in België. De eerste resultaten uit Nederland en die van de test-fase in België zijn positief, aldus de woordvoerder die nog geen concrete cijfers kan noemen.

De Belgische uitrol volgt zo'n 2 maanden nadat het initiatief in Nederland werd gelanceerd tijdens de Verspillingsvrije week. De 4 bestaande initiatieven van Albert Heijn, zoals AH Overblijvers, het groente en fruitzakje, dynamisch afprijzen en brood van gisteren, werden samengevoegd onder de noemer Laatste Kans Koopjes, waarmee kortingen kunnen oplopen tot 70 procent. In de winkel zelf zijn de producten te herkennen aan een speciale sticker. Met dit systeem verwacht Albert Heijn meer afgeprijsde producten te verkopen en aanzienlijk minder voedsel te verspillen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!