Supermarkt wint slag om slagerij

Supermarkten brengen 57 procent van het barbecuevlees aan de man. De consument verkiest dus de super boven een ambachtelijke slagerij. Dat blijkt uit cijfers van GfK/PVE op basis van het tweede en derde kwartaal van vorig jaar. Ook gourmet- en fonduepakketten zijn in deze statistiek van de Consumerscan opgenomen.

Een huishouden spendeerde in deze kwartalen gemiddeld zeventien euro aan vlees. Armere gezinnen doen het iets zuiniger met dertien euro, terwijl rijkere AOW’ers 22 euro per maand over hebben voor hun vlees. Opmerkelijk is dat rijkere gezinnen zich met achttien euro keurig aan de gemiddelde uitgave houden. Deze groep koopt wel twee keer zo veel barbecuevlees dan de modale consument.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!