Nestlé stort zich op Amerikaanse dieetmarkt

Het Zwitserse Nestlé neemt het Amerikaanse Jenny Craig over, en stort zich zo op de moeilijke markt van afslankproducten. Nestlé betaalt 600 miljoen euro voor Jenny Craig, dat in persoonlijke dieetprogramma’s is gespecialiseerd. De Zwitserse voedingsmiddelenproducent nam vorige maand nog het Australische Uncle Toby’s over, een producent van ontbijtgranen en tussendoortjes.

Beide overnames getuigen van een bewuste strategie, namelijk de uitbreiding van Nestlé naar de groeiende markt van gezonde voeding. Die overstap is niet zonder risico. Unilever en Heinz zagen hun aandeel op de afslankmarkt alleen maar 'vermageren'.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!