Fransman blieft eigen worst niet meer

De Franse consument eet steeds minder traditionele, eigen vleeswaren. Worstjes, bloedworst, hammen en varkenspastei moeten langzaam maar zeker hun positie afstaan aan minder vette vleessoorten. Ook de Franse consument is namelijk niet ongevoelig voor de gezonde voedingstrend.

Magere, buitenlandse vleessoorten zoals Parmaham en Serranoham zijn hierdoor steeds vaker op de Franse tafel te vinden. De organisatie van industriële vleesverwerkers wil die trend keren, en is daarom een grote marketingcampagne begonnen. Daarin worden vettere, Franse vleesproducten bestempeld als ‘pleziervoedsel’. Dat moet de consument het idee geven dat er helemaal niets mis mee is om vet te eten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!