Klant verwacht nieuwste trends direct in de winkel
Gepubliceerd op 24 november 2004 om 00:00
De trendgevoelige consument verwacht tegenwoordig het nieuwste van het nieuwste in de winkels. Hierdoor moet er snel geschakeld worden in de modewereld. Een slimme winkeleigenaar speelt hierop in door iedere paar maanden nieuwe kleren in de rekken aan te bieden. De snelheid waarmee trends elkaar opvolgen ligt heel hoog. De trends duren korter maar de impact hiervan stijgt, met dank aan de huidige technische en economische mogelijkheden. In Nederland doen Zara, Vero Moda, Mango, Only en Hennez & Mauritz (H&M) het goed. `Vooral H&M speelt slim in op de veranderende behoeftes door het aantal collecties in een jaar sterk op te voeren`, aldus hoofdredacteur Hilmar Mulder van Cosmopolitan. `Maar ook C&A heeft zich helemaal aangepast. Ze moeten ook wel. Je kunt niet meer anderhalf jaar doen over een collectie die geinspireerd is op modeshows van het jaar ervoor.` Winkels proberen op steeds meer manieren de aandacht te trekken. H&M vond onlangs Karl Lagerfeld bereid exclusief voor H&M een kledinglijn te ontwerpen. Marlies Dekkers deed hetzelfde voor Hunkemoller. Veel kledingwinkels vertrouwen op eigen creativiteit en schakelen geen bureaus in om te communiceren met de klant. Mexx echter heeft onlangs DDB ingeschakeld.
Reacties 0