De Britse supermarktketen Sainsbury's heeft een goed eerste kwartaal van zijn boekjaar achter de rug. De vergelijkbare omzet van de derde grootste supermarkt van Groot-Brittannië steeg met 5,7 procent. Het is het zesde kwartaal op rij dat de omzet stijgt. Die groei wordt overigens wel steeds sterker. Zo werd een jaar geleden nog een groei van 1,3 procent geboekt, en in het vorige kwartaal bedroeg de groei 5,3 procent.

Vooral de afgelopen twee weken realiseerde Sainsbury’s goede verkoopcijfers – met dank aan het warme weer en het WK voetbal. Ook lijkt de nieuwe koers aan te slaan. In die koers, die ondersteund wordt door een reclamecampagne met tv-kok Jamie Oliver, wordt gefocust op vers.

“Met onze focus op vers voedsel onderscheiden wij ons van onze concurrenten, helemaal nu het seizoen voor veel Britse producten aanbreekt. We werken samen met Britse boeren om de seizoenen uit te breiden, en waren de afgelopen weken de eerste retailer die een ruim aanbod aan verse Britse producten kon aanbieden”, aldus het bedrijf. De grootste retailer in Groot-Brittannië, behaalde in het eerste kwartaal overigens een iets minder sterke groei (plus 4,5 procent), zo werd onlangs bekend.