Meiden tussen 15 en 19 jaar betalen zich niet blauw aan lingerie. Bijna zestig procent betaalt minder dan honderd euro per jaar voor ondergoed. Voor 38 procent van de meiden loopt het jaarbudget voor slipjes en bh's tot maximaal 200 euro op. Amper drie procent geeft meer uit.

Meiden onder negentien vinden lingerie kopen gezellig en doen dat zelden alleen. De beste raadgever blijft de moeder (52 procent), vriendinnen (43 procent), de raad van de verkoopster speelt een kleinere invloed op het koopgedrag (29 procent)

Retailers overtuigen meiden beter met een verzorgde winkel dan met reclame. De leukste ideeën doen de respondenten in de winkel op (88 procent deel die mening). Modebladen (34 procent) en internet (7 procent) beïnvloeden minder het koopgedrag.

Zwart-wit-denken is bij lingerie de trend. Zwart ondergoed “geeft een veilig gevoel”, vinden 75 procent van de jongedames. Ook wit ligt in zes op de tien onderbroekenla’s. Winnaar van het jaar, lijkt de string. Meer dan drie op de vier meiden houden wel van het minimalistische slipje, ook dames met een maatje meer.