De revival van karton en Tetra Pak

Plastic scoorde lang beter dan karton, maar jonge, hippe klanten brengen daar stilaan verandering in. Producent Tetra Pak ontwikkelde voor MTV een speciaal zilverkleurig pakje met flitsende letters. Het succes van die verpakking spoorde Tetra Pak aan met een eigen merk in een trendy kartonnetje te komen. Dick’s Republic werd het resultaat: een watertje dat vlot verkocht op de meest hippe locaties, van cocktailparty’s tot hiphopstraatfeesten. Ook nachtclub Jimmy Woo in Amsterdam ging voor karton: rijke, invloedrijke mensen stonden opeens met een drankkartonnetje langs de dansvloer. Onschatbare reclame voor karton als verpakking.

“We hebben de consument het voorbije decennium te weinig de voordelen van karton getoond”, denkt Jan Stoppelenburg, algemeen directeur van Tetra Pak Nederland. “Het is milieuvriendelijk, stapelt makkelijker en beschermt tegen daglicht.”

“Door de supermarktoorlog was er weinig interesse en financiële ruimte voor innovatieve en hippe kartonnen verpakkingen”, denkt Stoppelenburg. “Maar nu komt daar eindelijk verandering in.” Karton is dus terug van nooit helemaal weggeweest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!