Steeds meer retailbedrijven plaatsen de klant geheel centraal bij alles wat zij doen. Maar is dat genoeg in deze multichannel-wereld? Waarschijnlijk niet. Het is van groot belang om een duidelijke visie te ontwikkelen: wat doen we via welk kanaal? En waarom. Cross-channel optimalistie biedt hierbij uitkomst, zodat kanalen optimaal worden gebruikt en daardoor de kosten drastisch verlagen.

Wellicht is het wat vreemd om een artikel over multichannel strategieën te beginnen met de constatering dat verkoop via het web vooralsnog slechts een bescheiden omvang heeft. Zelfs in het internetgekke Amerika maken de online-verkopen nog altijd minder dan tien procent van de totale retailomzet uit. Anders gesteld: is een multichannel-strategie waarin het web een belangrijke rol speelt eigenlijk wel zo belangrijk? Dat is het wel degelijk.

Het gehele artikel is te lezen in het septembernummer van RetailTrends, verschijningsdatum 7 september
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via
sales@retailtrends.nl