Ferrari wil koppositie in merchandising

Autofabrikant Ferrari opent de komende drie jaar veertig tot vijftig eigen winkels met Formule 1-merchandise, onder meer in Nederland. Volgens de plannen openen die volgend jaar hun deuren op Schiphol en in hartje Amsterdam.

Emanuele Sacerdote: “Op diverse vliegvelden hebben we Ferrari-shops van vijftig tot honderd vierkante meter, in de binnenstad de Ferrari-store van ongeveer 250 vierkante meter waar ook een Formule 1-wagen staat. We willen altijd met lokale partners praten. Er zijn al wat contacten voor Schiphol. Maar we zijn er nog niet uit.”

In eigen land is vandaag de negende Ferrari-winkel geopend. Dat zal de laatste zijn in het thuisland van het luxe automerk, vanaf nu wordt dus ingezet op het buitenland. “We geloven in dit project omdat ons merk zo sterk is. Het succes hangt daar voor een groot deel van af.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!