Murdoch legt 150 miljoen neer voor Crazy Frog

Mediamagnaat Rupert Murdoch ziet het wel zitten in het ringtonesbedrijf Jamba. Hij heeft een belang van 51 procent genomen in het bedrijf, dat vooral bekend is van het blauwe animatiekikkertje Crazy Frog. Dat belang kost hem een kleine 150 miljoen euro. Murdoch neemt het belang over van VeriSign. News Corp, het bedrijf van Murdoch dat formeel de nieuwe baas van Crazy Frog wordt, is van plan Jamba te integreren in Mobizzo, waarin de activiteiten rond mobiele content zijn samengebald.

“Dit is een belangrijke stap in News Corps strategie om het belangrijkste digitale media-bedrijf ter wereld te worden”, aldus topman Peter Chernin. “Draadloze technologie geeft ons de kans miljarden gsm-gebruikers te bereiken met onze content.” News Corp gaat Jamba ook gebruiken om een nieuwe mobiele shop te openen op MySpace, de populaire netwerksite die het bedrijf vorig jaar al aankocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!