Klachten over spotje Pearle

De Reclame Code Commissie heeft meerdere klachten ontvangen over een nieuw tv-spotje van Pearle. In het filmpje komen een moeder en een zoon bij Pearle binnengelopen, nadat zij hem vier jaar niet heeft gezien. De oplossing: een nieuwe bril.

Dat is grievend voor ouders die het contact met hun kinderen hebben verloren, aldus Bureau Lotgenotencontact. Mensen die in zo’n situatie zitten worden volgens deze organisatie als “domme ganzen neergezet.” Volgens een Pearle-woordvoerster wordt het probleem enkel “met een knipoog” aan de orde gesteld. “Het is niet kwetsend bedoeld. De zoon in het spotje is ook niet écht weg. De tv-kijker ziet hem in iedere scène.” De Reclame Code Commissie doet volgende week uitspraak. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!