Nintendo opent de jacht op de vrouw

Nintendo ziet in vrouwen de ideale nieuwe doelgroep voor zijn spelcomputers. Hoewel nog altijd twee keer zoveel mannen als vrouwen games spelen, is vooral de volwassen vrouw steeds vaker achter een spelcomputer te vinden.

Daar speelt Nintendo op in bij de lancering van zijn nieuwe ‘console’ de Wii. De fabrikant hoopt dat het apparaat “moeders aanspreekt die nu geen spelcomputer in hun huis willen, en ook ouderen en jonge vrouwen”, stelt topman Saturo Iwata. Toch zal het niet meevallen de gunst van de vrouw te winnen, denkt hij. “Het is een uitdaging, net als het verkopen van cosmetica aan mannen.” 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends en mis niets!

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!