Nieuwe vestiging Makro onderscheidt zich met gerestylde foodafdeling

Voor het eerst in 17 jaar heeft zelfbedieningsgroothandel Makro begin december 2004 de deuren geopend van een nieuwe vestiging, in Vianen. Opvallend is met name de foodafdeling, die geheel is gerestyled. Moederbedrijf Metro legt hiermee vooral de nadruk op het versassortiment, lage prijzen en uitbreiding van het goedkope merk Aro, in een poging de supermarktklant voor zich te winnen. De restyling van de foodafdeling werd ingegeven door de omzetdaling van 3,5% van dit segment in de afgelopen maanden, hoewel de afzet wel licht steeg. Makro heeft als doel het prijsniveau 10 tot 15% beneden dat van het detailhandel te houden. Niet alleen heeft het assortiment vers in de nieuwe vestiging een groter oppervlak ter beschikking gekregen, het aantal verschillende items zal gaan groeien van de huidige vier- tot vijfhonderd naar zeshonderd. Makro exploiteert in Nederland op dit moment 16 vestigingen. Er bestaan inmiddels plannen voor vestigingen in Zwolle en Dordrecht. Het huidige marktaandeel van 25% wil Makro de komende drie tot vijf jaar verhogen tot 30%.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!