“Waarom klagen consumenten niet meer?”

Consumenten moeten meer klagen, vindt staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken (EZ). Ze lanceert woensdag de website ConsuWijzer.nl, die Nederlanders uitlegt hoe en bij wie ze horen te klagen.

Een op de vijf ontevreden klanten houdt zijn klachten voor zichzelf en stapt niet naar de winkelier, volgens onderzoek van EZ. Eenzelfde geluid klinkt bij de Consumentenbond: klanten die niet tot een regeling komen met de winkelier houden het in driekwart van de gevallen bij een poging.

Als Consuwijzer meerdere klachten over een bedrijf, retailer of branche ontvangt, kan de Consumentenautoriteit boetes opleggen. De nieuwe Consumentenautoriteit start zijn werkzaamheden op 1 januari 2007.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!