Consumentenonderzoek door gezichtsmeting

Traditionele consumentenonderzoeken schieten tekort. Interviews en vragenlijsten meten namelijk niet de directe emotionele reactie van mensen op bijvoorbeeld een website of product. Dat zegt Dan Hill, oprichter van het Amerikaanse Sensory Logic. Het bedrijf heeft een methode ontwikkeld die aan de hand van video-opnamen van gezichten emotionele reacties meet.

In de Verenigde Staten hebben bedrijven als Reebok, General Motors en Sara Lee gebruik gemaakt van de methode. Nederlandse bedrijven lopen nog niet warm voor deze vorm van consumentenonderzoek. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!