Groente uit blik of diepvries even goed als vers

Groente uit blik, glas of diepvries bevat net als vers bereide groente veel belangrijke voedingsstoffen. Het imago van verwerkte groenten laat echter te wensen over. Daarom spelen verwerkte groenten de hoofdrol in een nieuwe campagne van AGF Promotie onder het motto: ‘Verwerkte groenten, lekker en gezonder dan je denkt’.

Groente uit blik, glas en diepvries is een goede variant op vers bereide groente. Uit onderzoek blijkt dat verwerkte groente tegenwoordig nauwelijks onderdoet voor vers. Dat komt onder meer door de efficiënte verwerking, waarbij tussen oogst en verpakking maar weinig tijd zit. Na de oogst loopt de kwaliteit van groenten hoe dan ook terug. Maar bij verwerkte groenten komt dat proces van achteruitgang snel tot stilstand. Zo’n zeven uur na de oogst zijn de groenten al verwerkt. De verwerkingsmethoden zijn zo geavanceerd dat de structuur, kleur, smaak en voedingswaarde zo goed mogelijk intact blijven.

De campagne om verwerkte groenten te promoten vindt plaats in Nederland, België en Frankrijk. De partijen achter de campagne zijn de Europese organisatie van de verwerkende industrie (OEITFL) en de groente- en fruitpromotieorganisaties in Nederland, België en Frankrijk. In Nederland wordt een debat over groenten georganiseerd, zijn verwerkte groenten onderdeel van het Nationale Voedings- en Gezondheidscongres, worden radiocommercials uitgezonden, banners op websites geplaatste en folders verspreid. Ook is er een website met informatie. De campagne loopt drie jaar en wordt mede mogelijk gemaakt door steun van de Europese gemeenschap.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends en mis niets!

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!