Supermarkten kiezen voor Bio+ als herkenbaar biolabel
Gepubliceerd op 16 december 2004 om 00:00
Bio+, het biologische vleeslabel van De Groene Weg, is door een aantal supermarkten gekozen als overkoepelend merk voor bioproducten in alle verscategorieen. De supermarktformules Edah, Hoogvliet, Jumbo, Konmar en Plus gaan onder dit label hun assortiment biologische producten uitbreiden en herkenbaar in de winkel neerzetten. Dit heeft Bert Leffers van Plus Retail en tevens nauw betrokken bij de oprichting van de Stichting Merk Artikel Bio+, bekend gemaakt. De markt heeft volgens Leffers grote behoefte aan een overkoepelend biolabel. Albert Heijn is met een marktaandeel van 70% de grootste aanbieder van biologische producten. Leffers meent dat dat komt omdat deze supermarktketen haar eigen label duidelijk in de markt heeft gezet. De rest van de bioloabels is erg versnipperd. De komende tijd zal er naast vlees ook agf, boter, brood, kaas, vlees en zuivel met het label Bio+ de winkels instromen. In een later stadium kunnen daar eventueel andere dkw aan toegevoegd worden. In de communicatie van het biolabel zal het aspect `lekker` centraal staan. Verder wordt aandacht besteed aan aspecten als diervriendelijkheid, gezondheid, natuur en onbespoten.
Reacties 0