American Apparel staat voor online comeback

American Apparel staat voor online comeback

American Apparel wil zijn webwinkel nog deze zomer heropenen. Het modemerk, dat in een jaar tijd twee keer failliet ging, wordt nieuw leven ingeblazen door Gildan Activewear.

De nieuwe Canadese eigenaar betaalde 88 miljoen dollar voor American Apparel, dat de groothandelsactiviteiten al heeft hervat. De webwinkel moet de komende twee weken opengaan en wordt gevuld met een breed scala aan producten, waaronder jeans. Daaronder zitten ook een aantal ‘oude bekende’ items, zegt topman Glenn Chamandy tegenover Business of Fashion.

American Apparel gaat zich komend jaar verder focussen op de distributietak en ‘direct to consumer’, blikt Chamandy vooruit. Ook wil het merk weer internationaal uitbreiden.

American Apparel sloot eerder dit jaar al zijn winkels, waaronder de twee vestigingen in Amsterdam. Gildan Activewear had geen interesse in het openhouden van de fysieke winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!