Advertorial: Winkeliers laten winst liggen door onbenutte data

Wie denkt dat alleen online winkels beschikken over waardevolle data om hun omzet te laten groeien, heeft het mis. Fysieke winkels genereren net zo goed waardevolle data, je moet alleen weten hoe je die data kunt verzamelen en analyseren. 

Axis Communications is met name bekend als leverancier van betrouwbare en betaalbare netwerkcamera’s, maar de marktleider op het gebied van netwerkvideo levert ook oplossingen voor winkeloptimalisatie en dervingdetectie. Door het combineren van netwerkcamera's en audioproducten met bedrijfsinformatie- en analysesoftware, wordt het mogelijk om nauwkeuriger dan ooit mensen te tellen, leeftijd en geslacht te herkennen, de winkelbezetting vast te stellen en wachtrijen te meten. Door inzicht te krijgen in het klantgedrag en de activiteiten in de winkel, kun je ervoor zorgen dat de klantervaring verbetert en het aantal verkoopkansen toeneemt. 

Winkeloptimalisatie met slimme camera’s biedt zoveel mogelijkheden, dat het voor winkeleigenaren lastig kan zijn in te schatten wat ze precies nodig hebben en hoe nieuwe technologie hen kan helpen. Daarom hebben we een quick guide gemaakt, die retailers gratis kunnen downloaden. Uiteraard zijn we ook altijd bereid om op locatie te kijken hoe netwerkcamera’s kunnen helpen bij de uitdagingen waar winkeleigenaren dagelijks mee te maken hebben. 

Meer weten? De quick guide kun je hier downloaden.
 

RetailTrends