Slim verpakkingsontwerp kan zowel kosten- als afvalbesparend zijn

Consumenten zijn zich bewust van de enorme berg afval die afgedankte verpakkingen opleveren. Ze willen best meewerken aan vermindering van het afval, maar sommige fabrikanten blijven bij hun verspillende verpakkingsconcepten. Een intelligent verpakkingsontwerp maakt het mogelijk zowel de hoeveelheid afval te verminderen als artikelen goedkoper te maken. In het Verenigd Koninkrijk ging onlangs een campagne van 8 miljoen pond van start die innovatie van verpakkingsdesign moet bevorderen. Het Waste & Resources Action Programme (Wrap) biedt fabrikanten ondersteuning bij het bedenken en uitvoeren van nieuwe verpakkingen die opvallen door een uitgekiend design. Voorbeelden van dit soort innovaties - waarvan sommige al op kleine schaal ingevoerd zijn - zijn: eetbare verpakkingen, zelfkoelende blikjes die de koelkast overbodig maken en winkelconcepten waarbij klanten van bijvoorbeeld een delicatessenwinkel zelf de porties die ze nodig hebben samen kunnen stellen. Wrap bevordert ook het gebruik van ecologische materialen, verpakkingsontwerp dat door een opvallende vorm of kleur het gebruik van ecologische grondstoffen verhult en recycling.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!