Supermarkten kunnen omzet verliezen wanneer zij onvoldoende aandacht besteden aan verlichting. Dat zegt Maurice Arons, directeur van Bäro Trend Light, een van de sprekers op het Verscongres dat op 2 november werd gehouden.
Volgens Arons is de juiste lichtbronkeuze cruciaal voor de uitstraling van versproducten. Hij meent dat met een goed belichtingsplan de versafdeling er aantrekkelijker uit ziet dan bij de concurrentie en dat kan extra omzet genereren. Bovendien levert het een lagere energierekening op.
Ook al zijn de meeste klanten geen lichtexperts, ze zijn vaak wel gevoelig voor licht: klanten krijgen een warm gevoel bij een goed verlichte winkel, denkt Arons. Met gasontladingslampen in combinatie met de juiste armaturen, reflectoren en filters kan op iedere afdeling de verlichting optimaal worden afgestemd op het product. De natuurlijke kleuren worden er door benadrukt.
‘Verlichting supermarkt essentieel’
Gepubliceerd op 22 november 2006 om 00:00
Reacties 0