Strengere eisen marketing voor kinderen

Kindermarketing moet strenger worden geregeld omdat kinderen te beïnvloedbaar zijn. Veel fabrikanten van bijvoorbeeld zoetwaren spelen hier handig op in. Tekeningen van kinderhelden als Bob de Bouwer worden gebruikt op hun producten en verpakkingen. Minister Hoogervorst van Volksgezondheid wil dat producenten aan zelfregulering gaan doen, terwijl de Consumentenbond en de Hartstichting graag een verbod zien op tv-reclame voor ongezonde voeding overdag.

Veel ouders gaan overstag, als zij zien dat in de koekjes en snoepjes nul procent vet zit. Hierbij worden ook de ouders misleid, omdat weliswaar geen vet in de producten zit, maar wel suikers. Er wordt daarom gepleit voor strengere regelgeving op het gebied van marketing voor kinderen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!