‘Britse voedingsindustrie achterbaks’

De consumentenorganisatie Which? beschuldigt de Britse voedingsindustrie van ‘achterbakse' methoden. Volgens de organisatie maken producenten reclame voor junkfood bij een jonge doelgroep via websites, pop-ups, sms'jes en emails.
Which? richt zijn pijlen vooral op de methode waarbij marketeers persoonlijke gegevens van kinderen verzamelen om ze daarna te bestoken met reclame. De consumentenorganisatie volgde de marketingmethoden van onder meer Burger King, Coca-Cola, Pepsi-Co, Haribo en McDonald’s gedurende een half jaar. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!