Goed advies is belangrijkste reden voor keuze slaapspeciaalzaak

Consumenten vinden advies bij de keuze van een slaapkamer belangrijk. Het is de voornaamste reden dat zij naar een slaapkamerspeciaalzaak gaan. Kan een speciaalzaak niet aan de informatiebehoefte voldoen, dan bestaat de kans dat de klant naar een branchevreemd kanaal gaat. Dit blijkt uit het `Feeddex 100` klanttevredenheidsonderzoek. Het onderzoek is een initiatief van Jade, leverancier van dekbedden en hoofdkussens aan 1.200 slaapspeciaalzaken. Adjunct-directeur Wichert Fikse van Jade bedacht een wedstrijd, `De beste slaapadvieswinkel van Nederland`. Om een goede vergelijking mogelijk te maken werkt Jade samen met de CBW, die beschikt over een geschikte onderzoeksmethode, de `Feeddex 100`. Alleen slaapadvieswinkels die beschikken over een database met veel klantengegevens kunnen meedoen. Het onderzoek vindt plaats via e-mail en vraagt consumenten naar hun oordeel over de producten, prijzen, dienstverlening, persoonlijke service en de reputatie van de winkel. Winkeliers hoeven alleen het e-mailadres van klanten te noteren en die na levering op de website van Feeddex in te voeren. De winnaar wordt op 13 december 2004 bekendgemaakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!