‘Hollandse kost is het helemaal voor consument’

De Nederlander wil niets liever dan Hollandse kost. Dat zegt trendwatcher Adjiedj Bakas. ‘Mensen willen binnen het proces van globalisering een nestgevoel kweken. Ze hebben heimwee naar de jaren vijftig, naar geborgenheid’.

Bakas stelt dat supermarkten zich moeten richten op het thuisgevoel waarnaar hun klant op zoek is. ‘Dit zie je terug in de vraag van de consument naar het typisch Hollandse assortiment. Investeren in de verkoop van slakken bleek geen succes, want er is behoefte aan de gehaktbal.’

Ook de vergrijzing heeft volgens Bakas een grote invloed op het assortiment van supermarkten. ‘Groente van Hak moet in glas en niet in blik. Waarom niet in blik? De senior wil de inhoud zien en heeft grote moeite met het openen van een verpakking van blik. Alles moet gemakkelijk open kunnen.’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!