De Gouden Loeki verkiezing is de publieksprijs voor de beste, leukste of origineelste commercial van het jaar. Het Nederlandse publiek kan in de periode van 1 tot en met 21 december uit 36 genomineerde commercials zijn favorieten kiezen. De vijf commercials met de meeste stemmen gaan door naar de finale op 22 december.
Albert Heijn dingt met de spots Surprise, Gezondheid, WK 2006, Efteling en Kleinste prijsjes mee naar de prijs voor de leukste reclamespot van het jaar. Ook tv-reclames van Andrélon, Axe, Heineken (twee keer), Coca-Cola, Douwe Egberts, Grolsch en Cup-a-Soup zijn kanshebbers.
Jumbo komt mogelijk in aanmerking voor een Gouden Loeki voor de commercial waarin een hyperventilerende klant een tasje nodig heeft om bij te komen van het prijsverschil.
AH sleept vijf Loeki-nominaties in de wacht
Gepubliceerd op 6 december 2006 om 00:00
Albert Heijn is vijf keer genomineerd voor de Gouden Loeki 2006. Ook prijsvechter Jumbo is genomineerd.
Reacties 0