Kriktiek op anti-alcoholslogan

De slogan om drinken onder jongeren aan te pakken, wordt door de doelgroep bekritiseerd. Ook zijn de betrokken instanties ontevreden over de campagne.

De bezwaren tegen de slogan, 'alcohol onder de 16, nog even niet' zijn dat de suggestie wordt gewekt dat drinken ná je zestiende wel oké is. 'Dat is niet goed. Weg ermee', aldus scholieren tijdens een debat met beleidsmakers, politie, hulpverleners en de alcoholindustrie.

Het nationaal gezondheidsinstituut (NIGZ) concludeert dat de slogan geïnterpreteerd kan worden als aanmoediging om na je zestiende wél te gaan drinken. Ook het Trimbos Instituut (verslavingszorg) ziet graag een andere slogan. De Stichting Alcohol Preventie (STAP) zei al eerder dat de gekozen slogan alcoholgebruik juist spannender en aantrekkelijker maakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!