Minder vaak dure brochures in reisbranche

Steeds meer reisorganisaties stappen af van de traditionele reisbrochures. VacanceSelect heeft voor het seizoen 2005 haar dure brochure vervangen door een magazine ‘ter inspiratie’. Voor meer informatie wordt vervolgens verwezen naar de internetsite. Volgens commercieel directeur Werner Kleiss van VacanceSelect raadplegen acht van de tien klanten niet één brochure voordat ze gaan boeken via internet of het call center. De 140.000 brochures van 2004 hebben het bedrijf circa 600.000 euro gekost. Dat bespaarde geld wordt nu geïnvesteerd in internet en de uitbouw van het call center. “We doen dit omdat we vaker contact met de klant willen hebben”, zegt Kleiss in de Volkskrant. “Vooral reisorganisatie die voor een massapubliek werken en een kleine winstmarge hebben, zullen steeds meer hun toevlucht nemen tot websites. In Engeland en Amerika is die tendens nu al sterk, en wij volgen meestal vijf jaar later. Maar reisspecialisten, die bijvoorbeeld alleen golfreizen verkopen, werken met andere winstmarges, en zij kunnen het zich ook in de toekomst nog permitteren om dikke brochures te laten drukken”, meent Onno Oldeman, verantwoordelijk voor toerisme en recreatie binnen Deloitte. Deloitte heeft onlangs het keuzegedrag rondom het boeken van reizen in kaart gebracht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!