Online verkoop stagneert

De groei van de verkoop van producten en diensten via internet en andere computernetwerken is vorig jaar afgenomen. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gisteren.

Vergeleken met andere landen van de Europese Unie (EU) blijft de Nederlandse groei van de 'e-commerce' achter. Volgens de Europese definitie, waarbij alleen de vijf belangrijkste bedrijfstakken worden meegenomen, waren de Nederlandse internetverkopen in 2005 goed voor ruim 10 procent van de totale omzet. Het Europees gemiddelde was 13 procent. In Ierland en het Verenigd Koninkrijk bedroeg de e-commerce zelfs rond de 20 procent van de omzet.

In 2004 zat Nederland nog rond het Europees gemiddelde. In de meeste Europese landen steeg het aandeel van de internetverkopen vorig jaar fors, terwijl de groei in Nederland klein was.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!