Vloeibaar frituurvet in opmars

De helft van alle Nederlandse cafetaria’s is overgestapt op vloeibaar frituurvet. Dat blijkt uit onderzoek van de Voedsel en Waren Autoriteit.

Hoewel de campagne Verantwoord Frituren van het Voorlichtingsbureau Margarine, Vetten en Oliën (MVO) hiermee geslaagd lijkt, wordt de campagne met twee jaar verlengd. Het aantal hart- en vaatziekten daalt met vijf procent wanneer horecaondernemers met vloeibaar frituurvet werken. Dit bleek uit onderzoek van de Universiteit Wageningen in 2004.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!