‘Wet onduidelijk over webwinkelen’

De wet is niet altijd even duidelijk over rechten en plichten bij online winkelen. Dat vindt Janet Sellis, oprichter van de productvergelijkingssite Kieskeurig.nl.

Zo doet de wet geen harde uitspraken over de annuleringstermijn die geldt bij online aankopen. 'Omdat er niet altijd algemene regels bestaan, is het belangrijk dat online winkels hun voorwaarden duidelijk communiceren', vindt Sellis.

'Soms krijgen we klachten van gebruikers over bedrijven die zich niet aan regels houden', zegt Bert Wiggers, directeur van Kieskeurig.nl. Dat kunnen klachten zijn over bijvoorbeeld een levering die niet gedaan is, terwijl er wel betaald is. 'Als blijkt dat klachten gegrond zijn, halen we deze webwinkels van onze site af.'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!